Ленковецька громада
Хмельницька область, Шепетівський район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації

Дата: 30.07.2024 13:55
Кількість переглядів: 181

    Детальний план території з подальшою зміною цільового призначення земельних ділянок із «01.19 – земельні ділянки під громадськими сіножатями та громадськими пасовищами» (землі сільськогосподарського призначення) на «14.01 – для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій» (землі промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони та іншого призначення), з метою будівництва вітроелектростанції (ВЕС), площею 0,5000 га, кадастровий номер 6825581300:04:009:0324; площею 0,5000 га, кадастровий номер 6825581300:04:009:0325; площею 1,4000 га, кадастровий номер 6825581300:04:009:0326; площею 0,4500 га, кадастровий номер 6825581300:04:009:0328 за межами населених пунктів Ленковецької сільської ради Шепетівського району Хмельницької області

  1. Інформація про замовника

Замовником проекту є Ленковецька сільська рада Шепетівського району Хмельницької області.

  1. Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.

Детальний план території (ДПТ) – містобудівна документація місцевого рівня, що визначає планувальну організацію та розвиток території. Підставою для розробки містобудівної документації є рішення Ленковецької сільської ради Шепетівського району Хмельницької області №19-49/2024 від 24 травня 2024 року «Про надання дозволу на розроблення детального плану території з подальшою зміною цільового призначення земельних ділянок із земель під громадськими сіножатями та громадськими пасовищами на землі для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель та споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ, організацій.»

Кадастровий номер 6825581300:04:009:0324 площею 0,5000 га;

Кадастровий номер 6825581300:04:009:0325 площею 0,5000 га;

Кадастровий номер 6825581300:04:009:0326 площею 1,4000 га;

Кадастровий номер 6825581300:04:009:0328 площею 0,4500 га.

Детальний план території розроблений з метою:

- обґрунтування використання земель «для розміщення, будівництва експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій»;

- оформлення земельних ділянок під інженерну інфраструктуру;

- розміщення ВЕС, технологічних автодоріг, кабельних ліній на вільній від забудови території;

- раціонального використання вільних територій та їх можливого функціонального призначення;

- розробки пропозиції щодо можливості вдосконалення інженерної інфраструктури у відповідності з вимогами діючих державних норм та правил;

- визначення параметрів і конфігурації земельної ділянки;

- забезпечення можливості виконання санітарно-захисних і протипожежних розривів;

- виконання планувальних обмежень та умов функціонування об’єкту, що проєктується.

Цілі стратегічної екологічної оцінки детального плану території полягає в необхідності оцінювання наслідків виконання документів державного планування, сприянні сталому розвитку шляхом забезпечення охорони навколишнього середовища, безпеки життєдіяльності та охорони здоров’я населення, а також в інтегруванні екологічних вимог під час розроблення та затвердження документів державного планування.

Умови для реалізації видів діяльності та об’єктів, які матимуть значний вплив на довкілля, визначаються Схемою планування території відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Згідно з ст. 24 регулюється вибір, надання земельних ділянок та зміна функціонального призначення територій.

У проекті вирішені: функціонально-планувальна організація території; організація руху транспорту та пішоходів; інженерна підготовка і вертикальне планування території; інженерне обладнання території.

Зв’язок з іншими документами державного планування:

Схема планування території Хмельницької області, виконана ДП Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст «Діпромісто» імені Ю.М. Білоконя, затверджена рішенням Хмельницької ОДА №9-2/2015 від 22.12.2015 року;

Стратегія розвитку Хмельницької області на 2021-2027 роки, затвердженої рішенням Хмельницької обласної ради від 20 грудня 2019 року №49-29/2019.

Проект детального плану території розроблено згідно:

Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;

Закону України «Про управління відходами» від 20.06.2022 № 2320-IX);

Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;

Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;

Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;

Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;

Закону України «Про екологічну мережу України»;

Закону України «Про охорону земель»;

Закону України «Про рослинний світ»;

Закону України «Про тваринний світ»;

Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»;

ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій»;

ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;

ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;

ДСП – 173-96 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;

ДБН  А.2.2-1:2021 «Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС)»;

ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні»

ДСТУ 8339:2015 «Вітроенергетика. Вітроелектростанції. Оцінення впливу на навколишнє середовище»;

ДСТУ 8340:2015 «Вітроенергетика. Площадки для вітроелектростанцій. Вимоги до вибору»;

ГКД 341.003.001.002-2000 «Правила проектування електричних вітрових станцій»;

ГКД 341.003.003.005-2000 «Нормативи чисельності робітників вітрових електростанцій»;

ГКД 341.003.004.002-2006 «Організаційні структури управління вітровими електричними станціями. Рекомендації»;

ГКД  341.004.001-94  «Норми  технологічного  проектування  підстанцій змінного струму з вищою напругою 6-750кВ».

 

  1. Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті 3. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Детальний проект вітрової електростанції (робочий проект) та потреб по встановлення відповідного обладнання вирішуватимуться на наступних етапах проектування відповідними проектними організаціями.

Переглянувши наявні планувальні обмеження, виходячи з оптимального формування транспортних потоків і раціонального використання території проектом ДПТ заплановано сформувати територію виробничого призначення на основі структурно-планувального елементу території населених пунктів, який має цілісний планувальний характер.

На території ділянки запроектовано розміщення акумуляторної батареї вітрової електростанції, інверторів, енергорозподільчих пунктів, автоматичних систем моніторингу.

В структурі забудови ділянки прийнято розміщення будівель та споруд у визначених межах.

Розроблення детального плану території для будівництва та обслуговування вітрової  електростанції спрямовано на виконання програми соціально-економічного розвитку території Шепетівського району Хмельницької області, створення сприятливих умов для залучення інвестицій на початковому етапі інвестиційного процесу та створення нових робочих місць.

Основним компонентом для побудови ВЕС є вітрогенератор (вітроелектричні установки або скорочено ВЕУ) – це прилад для перетворення енергії вітру в електричну енергію.

Спочатку він перетворює кінетичну енергію вітру в механічну енергію ротора, а потім в електричну енергію. Потужність наземного вітрогенератора може бути від 5 КВт до 2000 КВт. Сучасні пристрої генерують енергію навіть дуже слабкого вітру – від 4 м/с. Такі споруди можуть бути джерелом енергії для локальних і острівних об'єктів, так як вирішують проблеми енергопостачання автономно.

 

  1. Ймовірні наслідки:

У процесі будівництва та експлуатації вітрових генераторів (ВЕУ) на території можливі різні ризики впливу на навколишнє природне середовище. Оцінка за видами та кількістю очікуваних відходів, викидів (скидів), забруднення води, повітря, ґрунту та надр, шумового, вібраційного, світлового, теплового та радіаційного забруднення, в результаті виконання підготовчих і будівельних робіт та провадження планованої діяльності:

Відходи. Під час проведення будівельних та підготовчих робіт будуть утворюватися комунальні, будівельні відходи. Будівельні відходи, які можуть складатися з брухту бетону, дерев’яних конструкцій, лому чорних металів, піску, каміння.

Поверхневі та підземні води. Створення додаткових впливів не передбачається. Технологічні стоки відсутні.

Ґрунт та надра. Вплив здійснюватиметься: при розробці котлованів для фундаменту ВЕУ; прокладанні комунікаційних і технологічних кабелів на глибині; будівництві і реконструкції під’їзних технологічних доріг.

Атмосферне повітря. У результаті виконання підготовчих і будівельних робіт будуть наявні неорганізовані нестаціонарні джерела викиду забруднюючих речовин в атмосферне повітря – автотранспорт, дизель-генератор, зварювальні роботи, пересипка сипучих матеріалів (ґрунт, пісок, щебінь). При зварюванні в атмосферне повітря виділяється - заліза оксид, марганець та його з'єднання, хром шестивалентний, азоту оксид, вуглецю оксид.

Акустичний вплив. Під час будівельних робіт, від пересування техніки, виконання земляних робіт тощо, виникне додаткове шумове навантаження. ВЕУ є стаціонарним джерелом непостійного широкополосного шуму у звуковому та інфразвуковому діапазонах (менше 20 Гц).

Світлове, теплове та радіаційне забруднення. Очікування впливу не передбачається

Флора та фауна. З огляду на характер запланованих робіт, значного впливу на місцеву фауну та флору не очікується.

Геологічне середовище. Вплив буде здійснюватися при розробці котлованів для фундаменту ВЕУ.

Технологічні ризики / аварії що можуть вплинути на здоров’я населення. Додаткового впливу на стан здоров’я населення безпосередня діяльність вітрових генераторів не створюватиме. Технологічні ризики можливі при порушенні у монтажі та роботі ВЕУ.

Зважаючи на географічне положення ділянки, транскордонні наслідки реалізації планової діяльності для довкілля приграничних територій, у тому числі здоров’я населення, не очікуються. Територій з природоохоронним статусом –відсутні.

 

  1. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.

Розміщення вітрової електростанції в першу чергу визначається метеорологічними умовами: швидкістю і стабільністю вітрових потоків. Крім того при виборі території для розміщення вітрових генераторів до уваги повинні прийматися всі природоохоронні чинники та кількість виробленої електроенергії. Рішення на ВЕУ прийняті, виходячи із наступних умов:

–          мінімальний вплив на навколишнє природне середовище;

–          відсутність проходження по майданчику планованого будівництва ВЕС міграційних шляхів орнітофауни;

–          віддаленість від житлової забудови;

–          ефективне використання вітрового потенціалу з метою забезпечення найбільшого виробництва електроенергії при вибраному типі ВЕУ;

–          мінімально необхідні площі відведення земель в постійне і тимчасове користування;

–          оптимальні технологічні зв'язки комплексу основних технологічних споруд.

У той же час соціально-економічні переваги ВЕС мають, в основному, більш широкий масштаб. Загальна стабілізація генерації і постачання електроенергії призведе до зниження ризиків коливань частоти струму і ризиків відключень. Це, в свою чергу, дозволить більш широке використання всіх видів електричного обладнання у промисловості і господарської діяльності, що веде до економічного розвитку регіону в цілому і створення нових робочих місць, а у побутових споживачів - використання побутових приладів, комп'ютерів тощо.

Розміщення ВЕУ в зазначеній зоні є доцільним з еколого-економічної точки зору, оскільки має достатній вітропотенціал.

Проектом потрібно передбачити застосування найкращих сучасних технологій та практик, врахувати містобудівні обмеження та особливості району розташування.

Альтернатива 1.

Вищенаведений план дій є стандартним способом провадження планової діяльності. Проектом потрібно передбачити застосування найкращих сучасних технологій та практик, врахувати містобудівні обмеження та особливості району розташування.

Альтернатива 2 (нульова альтернатива).

Відмова від реалізації проекту не призведе до змін стану компонентів довкілля та соціально-економічних показників планової території, проте, ускладнить подальший розвиток вітрової енергетики.

Інших альтернативних варіантів проекту не передбачається, оскільки обрані території, які не є забудованими.

Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству в сфері охорони навколишнього природного середовища.

 

  1. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.

Під час виконання СЕО детального плану території будуть проведені: цільовий аналіз (формування блоку цілей охорони довкілля і подальший аналіз всіх елементів ДПТ на відповідність цим цілям); SWOT- аналіз (аналіз сильних і слабких сторін ДПТ з точки зору екологічної ситуації). З метою всебічного дослідження існуючого стану довкілля та стану здоров’я населення будуть використані дані натурних досліджень, моніторингу стану довкілля Департаменту охорони здоров’я Хмельницької ОДА, доповіді про стан довкілля, стан здоров’я населення, статистична інформація тощо. Передбачається: збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля (атмосферне повітря, водний басейн); проведення досліджень стану атмосферного повітря, шумового тиску транспортних потоків в межах території ДДП; використання методики оцінки впливу рівня забруднення атмосферного повітря на здоров’я населення; проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей (процедура громадських обговорень); проведення оцінки впливу ДПТ на складові довкілля та на стан здоров’я населення. Критерії рівнів забруднення: шумового тиску – рівні звуку відносно допустимих еквівалентних та максимальних, Lекв, Lmax; атмосферного повітря відносно гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин.

Для здійснення СЕО використовуватимуться зазначені методи, буде проведено аналіз статистичних даних стану довкілля та стану здоров’я населення, у тому числі буде здійснено: а) збір та аналіз інформації про поточний стан складових довкілля, включаючи значення ключових екологічних показників, у тому числі: вибіркові (за територією) дослідження стану атмосферного повітря в межах ДПТ; використання методики оцінки впливу рівня забруднення атмосферного повітря на здоров’я населення; критерії рівнів забруднення довкілля відносно гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин середньодобових (ГДК с.д.); б) проведення аналізу слабких та сильних сторін ДПТ з точки зору екологічної ситуації; в) проведення консультацій з громадськістю щодо екологічних цілей г) проведення оцінки впливу ДПТ на складові довкілля та на стан здоров’я й добробут населення; д) моніторинг фактичного впливу на довкілля.

 

  1. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавчими та підзаконними нормативно-правовими актами.

Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;

д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров'я населення. При здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог статті 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися: відповідні організаційні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами.

 

  1. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.

Пропонується структура розділу «Охорона навколишнього природного середовища», що розробляється у складі проекту містобудівної документації і відповідно до частини четвертої статті 2 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» одночасно є Звітом про стратегічну екологічну оцінку в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

 

  1. Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

Проектні пропозиції детального плану території не матимуть транскордонних наслідків для довкілля, оскільки територія на яку розробляється детальний план території розташована на значній відстані від межі сусідніх держав.

 

  1. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.

Пропозиції та зауваження подаються до:

Ленковецька сільська рада Шепетівського району Хмельницької області.

Поштовий індекс: 30443

Адреса: Хмельницька обл., Шепетівський р-н, с. Ленківці, вул. Коськовецька, 55

Сайт: https://lenkovecka-gromada.gov.ua

Електронна пошта: lenkovecka-rada@ukr.net

Контактні телефони: Секретар сільської ради: +380974606380

Строки подання

10 днів з дня оприлюднення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки ДДП (відповідно до пп. 5, 6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).


« повернутися

Код для вставки на сайт

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь